香槟

白酒

 

 

紅酒

 

 

红白酒组合

烈酒

搭配新加坡 🇸🇬 佳肴

捞鱼生

新加坡的捞鱼生应该是由广东顺德的菜式演变而来。在顺德,人们用鱼生片蘸点由花生油,生姜和小葱等调教而成的酱汁。顺德的鱼生是咸,而不是甜的。我品尝过最好的顺德鱼生是在广州的餐厅炳胜品味。
查看更多

沙爹 SATAY • SATE

沙爹被认为起源于印度尼西亚的爪哇,写成“Sate”。 在马来西亚和泰国南部(包括普吉岛)的马来人社区,他们“Sate”的拼写是相同的。
查看更多

炒福建虾面

这是新加坡原创菜式。我从未在马来西亚,厦门,泉州或惠安(我在福建省的祖籍区)见过福建虾面。
查看更多

侍酒师在家

GERALD LU • PRAELUM

Praelum has between 300 and 350 labels. And – via Coravin – 50 wines by the glass. Ninety-five percent of those 50 labels are also available by the half-bottle as Lu is more than happy to needle out the equivalent of 375 ml.
查看更多

REMEBERING GERARD BASSET

Judging at Decanter World Wine Awards in London or Decanter Asia Wine Awards in Hong Kong, whenever I wanted a second opinion on a wine, my go-to choice was Gerard Basset OBE, MS, MW, MBA, OIV MSc.Gerard possessed the qualities that make for the ideal wine judge.
查看更多

www.chngpohtiong.com

谁,是我?

世上最好的葡萄酒是别人花钱买给你的葡萄酒

莊布忠

Back to Top
[]